Maj är månaden med stort M när det kommer till att samla travsverige och fira den fantastiska sporten som kallas trav. Människor från hela landet samlas för att heja på just sin favorit och sedan kora årets Elitloppsvinnare.
För Travronden är Elitloppsmånaden en bubblande period full av möjligheter för både stora och små företag att nå ut och verkligen vara kreativa i sin kommunikation. Markus Jalsborn är Annonschef på TR Media med många års erfarenhet av både traditionell annonsering och digitala lösningar för att erbjuda kunderna det bästa alternativet för just dem.
Här är tre konkreta tips från Markus för att du som annonsör ska få ut det mesta av din investering på Travronden:
- Ha koll på din primära målgrupp, så ser vi till att du når ut till den.
- Mätning - Vi tillhandahåller siffror och analys för det som händer i våra kanaler, men för att du ska få ännu fler insikter rekommenderar vi dig att alltid tagga upp dina kampanjer så du kan se vad som händer när besökarna kommer vidare till din sajt. Detta kan låta som en självklarhet men av erfarenhet är detta något som är vanligt förekommande att det glöms bort.
- Ett hett tips som är aktuellt just nu är att om du väljer att annonsera i Travrondens papperstidning 22/5 kommer du dessutom få en annons i den tidning som kommer att delas ut på Solvalla under Elitloppssöndagen.
För mer information eller om du bara vill diskutera ett upplägg med oss. Då når du Markus på: markus.jalsborn@trmedia.se